Hoe kan ik u helpen?

Tariefbeleid van Easyvest OFP

De beheerskosten worden door Easyvest OFP uitsluitend afgehouden van de Rekening van de Aangeslotenen waarop hun verworven reserves worden beheerd.

Easyvest OFP hanteert een jaarlijkse all-in beheerskost, die overeenkomt met een percentage dat afhangt van het bedrag op de Rekening van elke Aangeslotene. Het exacte percentage wordt bepaald op basis van de waarde van de individuele rekening én van het toepasselijke pensioenstelsel (d.w.z. het type pensioenplan waarin de Aangeslotene zich bevindt).

Deze kosten worden maandelijks aangerekend ten belope van één twaalfde (1/12) aan het einde van elke maand van het kalenderjaar.

Voor een collectief pensioenplan voor werknemers (PCP) gelden de volgende beheerskosten:

Waarde van de Rekening van de AangesloteneBeheerskosten
Minder dan 24.999 €2,00 %/jaar incl. btw
25.000 € – 49.999 €1,90 %/jaar incl. btw
50.000 € – 99.999 €1,75 %/jaar incl. btw
100.000 € – 249.999 €1,60 %/jaar incl. btw
Meer dan 250.000 €1,50 %/jaar incl. btw

Voor een Individuele Pensioenverbintenis voor zelfstandige bedrijfsleiders (IPT) bedragen de beheerskosten:

Waarde van de Rekening van de AangesloteneBeheerskosten
Minder dan 24.999 €1,50 %/jaar incl. btw
25.000 € – 49.999 €1,40 %/jaar incl. btw
50.000 € – 99.999 €1,25 %/jaar incl. btw
100.000 € – 249.999 €1,10 %/jaar incl. btw
Meer dan 250.000 €1,00 %/jaar incl. btw

Deze kosten zijn inclusief eventuele belasting over de toegevoegde waarde.

De waardering van de beheerde activa gebeurt op basis van hun marktwaarde, zoals berekend en aangeleverd door de Bewaarnemer.

Easyvest OFP rekent geen instapkosten aan.

De Aangesloten Onderneming erkent en aanvaardt dat de beheerskosten van trackers inbegrepen zijn in de netto-inventariswaarde en de prestaties van deze trackers. Deze kosten worden niet rechtstreeks door Easyvest OFP aangerekend en bedragen gemiddeld 0,3% per jaar, afhankelijk van de gebruikte tracker.

De commissie van Easyvest OFP op de premies voor biometrische verzekeringen (overlijden, arbeidsongeschiktheid, vrijstelling van bijdrage, enz.) kan maximaal 25% bedragen.

In geval van een uitgaande overdracht van pensioenverbintenissen en activa die door Easyvest OFP voor rekening van een Aangesloten Onderneming worden beheerd naar een andere pensioeninstelling, behoudt Easyvest OFP zich het recht voor om aan de betrokken Aangesloten Onderneming overdrachtskosten aan te rekenen ten belope van 5% van de overgedragen reserves.

Behoudens andersluidende bepalingen in haar statuten, zal Easyvest OFP de Aangesloten Ondernemingen op de hoogte brengen van elke wijziging met betrekking tot de kosten en vergoedingen ten minste vijftien (15) dagen vóór de inwerkingtreding van het nieuwe tarief. Indien de Aangesloten Onderneming binnen deze termijn van vijftien (15) dagen geen bezwaar maakt, wordt zij geacht de meegedeelde nieuwe tarieven te hebben aanvaard.

Easyvest is een merk van Easyvest NV, (n°0631.809.696), erkend en gereglementeerd door de Belgische Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) als vermogensbeheerder en verzekeringsmakelaar, met maatschappelijke zetel te Louizalaan 475, 1050 Brussel, België. Easyvest Pension Fund (afgekort Easyvest OFP) is een instelling voor bedrijfspensioenvoorziening erkend en gereglementeerd door de FSMA (n°1011.041.490), gevestigd op hetzelfde adres. Copyright 2025 EASYVEST NV. Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Historische prestaties, verwachte rendementen of statistische voorspellingen weerspiegelen mogelijks niet de werkelijke toekomstige prestaties. Alle financiële beleggingen houden risico’s in en kunnen tot verliezen leiden.