chat icon
Camille Van Vyve

Camille Van Vyve

21 Mar 2024
Delen op Linkedin Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op Twitter

Easyvest verandert het communicatie- en referentieformaat van zijn portefeuilles: uitleg

Om een ​​optimale dienstverlening aan ons groeiend aantal klanten te garanderen, implementeren we een nieuw, efficiënter portfolioreferentiesysteem. Hier vindt u de antwoorden op de vragen die u hierover heeft. Aarzel bij twijfel niet om contact op te nemen met uw Wealth Manager.

FAQ

Wat verandert er?

Uw Easyvest-portefeuillereferentie verandert van een 2-letterige + 4-cijferige nomenclatuur (bijvoorbeeld: FL1234) naar een 12-cijferige nomenclatuur (bijvoorbeeld: 123456789012). Deze wijziging hoeft u niet zelf aan te vragen: dit gebeurt automatisch.

Waar kan ik mijn nieuwe portefeuillereferentie vinden?

Uw nieuwe portefeuillereferentie werd u per e-mail meegedeeld. U kunt het ook vinden door in te loggen op uw Easyvest mobiele of webapplicatie en in de e-mails en portefeuillestatusrapporten die aan het einde van de maand worden verzonden.

Waarom deze verandering?

Gezien de aanzienlijke toename van het aantal klanten bereikten we de grenzen van de oude nomenclatuur. De nieuwe nomenclatuur maakt het mogelijk om gestructureerde communicatie (+++111/1111/11111+++) te integreren in betalingen in plaats van vrije communicatie. Dankzij gestructureerde communicatie verloopt de betalingsverwerking sneller en veiliger. 

Wat verandert er voor mij?

Voor elke betaling op uw Easyvest-portefeuille zult u voortaan gebruik moeten maken van gestructureerde communicatie met uw nieuwe portefeuillereferentie. Tijdens uw interacties met onze teams wordt u ook gevraagd om dit nieuwe portefeuillereferentie te vermelden.

Wanneer zal deze verandering effectief zijn?

Deze wijziging is onmiddellijk van kracht. Gebruik bij toekomstige betalingen graag gestructureerde communicatie en bewaar uw nieuwe portefeuillereferentie, zodat u deze snel en gemakkelijk kunt raadplegen. 

Wat gebeurt er als ik een betaling doe met de oude referentie?

Geen paniek: betalingen met de oude referentie worden uiteraard wel verwerkt, maar dan handmatig. De betaling wordt niet naar u teruggestort en uw geld wordt met een kleine extra vertraging op uw Easyvest-portefeuille toegevoegd. Indien van toepassing zullen wij u eraan herinneren om voor uw volgende betalingen gebruik te maken van gestructureerde communicatie met uw nieuwe portefeuillereferentie om de verwerking ervan te versnellen.

Kan ik mijn oude referentie blijven gebruiken?

Bij voorkeur niet. Maar zoals eerder aangegeven heeft een onoplettendheid van uw kant geen gevolgen.

Wat moet ik doen als ik een doorlopende bankopdracht heb om regelmatig geld op mijn Easyvest-portefeuille te storten?

Gelieve de mededeling van de doorlopende opdracht aan te passen om uw nieuwe portefeuillereferentie in een gestructureerd formaat op te nemen. Deze handeling hoeft slechts één keer worden uitgevoerd.

Wat moet ik doen als ik een automatische add-on in de Easyvest app heb geprogrammeerd?

Niets. De communicatie wordt automatisch aangepast.

Wat moet ik doen als ik een aanvullend pensioenplan heb met periodieke betalingen?

Niets. De communicatie wordt automatisch aangepast.

Wat moet ik doen als ik een plan heb met uitbetaling van een periodieke lijfrente?

Niets. De rente wordt nog steeds op uw gebruikelijke rekening gestort.

Zullen nieuwe portefeuilles nog steeds een referentienummer in het oude formaat hebben?

Neen. Alle vanaf nu geopende portefeuilles hebben een 12-cijferig referentie.

Wat moet ik doen als ik andere vragen heb?

Neem contact op met uw Wealth Manager via e-mail of telefoon, of neem contact op met info@easyvest.be. Wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden.

Laatst bijgewerkt op 21/03/2024

Delen op Linkedin Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op Twitter
Zie alle FAQ’s
Easyvest is een merk van EASYVEST NV, ondernemingsnummer 0631.809.696, erkend en gereglementeerd door de Belgische Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA) als vermogensbeheerder en verzekeringsmakelaar, met maatschappelijke zetel te De Praeterestraat 2/4, 1000 Brussel, België. Copyright 2024 EASYVEST NV. Rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Historische prestaties, verwachte rendementen of statistische voorspellingen weerspiegelen mogelijks niet de werkelijke toekomstige prestaties. Alle financiële beleggingen houden risico's in en kunnen tot verliezen leiden.