John Makowski, 35, twee kinderen. Locatie : Genappe. Functie : Head of Product Design.
Er zijn twee dingen die voor mij belangrijk zijn bij een nieuwe opdracht: de mensen en de visie van het product. Hier waren de twee aanbiedingen op menselijk niveau gelijk, maar ik werd meer aangetrokken door de vooruitzichten die easyvest bood met betrekking tot het product. Het gaat erom iets op te bouwen dat nog niet bestaat - althans voor het pensioengedeelte - in plaats van een bestaand product te verbeteren. Dit is wat ik bijzonder spannend vind.
Hij concretiseert de visie van het management in een product. Hij maakt het idee van dit product begrijpelijk en vervolgens bruikbaar voor de eindklant. Dit betekent dat hij zich vertrouwd moet maken met alle facetten van het bedrijf: technologisch, juridisch, commercieel.
Figma. Het is een briljante, superkrachtige tool, perfect voor collaboratie en "co-creatie" van een applicatieproject. Na de analysefase van het gebruikersprobleem ontwerpen we het product stap voor stap in Figma. Ten eerste in de vorm van kaarten waarmee u de reis van de gebruiker kunt bekijken. Vervolgens in de vorm van prototypes die meer visuele elementen bevatten. Nadat we het begrip van de gebruiker hebben gevalideerd door middel van gefilmde interviews, ondersteunen we het technische team tijdens de ontwikkelingsfase en zorgen we ervoor dat alle aspecten van ontwerp, navigatie en interacties die in Figma zijn ontworpen, correct worden omgezet in productie.
Het hangt af van de definitie die we aan het woord "bouwen" geven. Te veel rekening houden met de ideeën van gebruikers tijdens de testfase kan een valkuil zijn, ook al komen er soms geweldige ideeën uit deze discussies naar voren. Veel bedrijven ontwikkelen producten met té veel functies, vaak niet erg innovatief, omdat we als gebruiker meestal ideeën aandragen die we al kennen. Wie had er vroeger een telefoon zonder toetsenbord willen hebben? Steve Jobs had een idee, hij valideerde het functioneel met zijn gebruikers. En het was een hit. Naar mijn mening zijn de productontwerper en zijn team doorslaggevend.
Ik ben verslaafd aan Duolingo, een app om talen te leren. Ik gebruik het elke dag ongeveer 30 minuten om Italiaans te leren; een taal die ik al altijd wilde beheersen. Ik ben dol op de gamificationbenadering die in deze app wordt gebruikt en het inspireert me enorm voor een persoonlijk project om de dagelijkse schermtijd van kinderen te verkorten.
Zonder twijfel Bart Haedens, die na mij bij Keytrade Bank kwam als Head of UX - voor “user experience”. Hij was in staat om het bedrijf te evangeliseren over dit onderwerp op een manier die me enorm inspireerde en me de waarde van het "waarom" overbracht. Door twee jaar met hem samen te werken, kreeg mijn werk een andere dimensie. Ik ben meer gestructureerd geworden en mijn methodologieën zijn geëvolueerd, waardoor ik mijn ideeën beter kan delen. Ik deed ook een stap terug: ik weet nu dat het mijn werk is dat wordt beoordeeld - tussen het technische en het artistieke - niet ikzelf.
Note: Dit artikel werd geschreven toen Easyvest door de FSMA werd erkend en gereglementeerd als agent voor bank- en beleggingsdiensten.