Belangenconflictenbeleid
Wat is ons algemeen beleid inzake belangenconflicten? Concrete belangenconflicten die zich voordoen, worden gerapporteerd aan het management van de onderneming en aan de persoon die verantwoordelijk is om belangenconflicten te beheren en op te volgen.
Het management van de vennootschap kan de volgende twee soorten beheersmaatregelen nemen om belangenconflicten te voorkomen:
- individueel toezicht houden op degenen wiens hoofdtaak een verhoogd risico op belangenconflicten inhoudt;
- beloningsregelingen voor werknemers opzetten die belangenconflicten ontmoedigen.
We gaan systematisch na of het belangenconflict ons niet belet om getrouw, eerlijk en professioneel te handelen. Ons bedrijf behoudt zich het recht voor om de levering van diensten te weigeren of stop te zetten als het van mening is dat het niet kan tussenkomen vanwege een belangenconflict.
In het algemeen hanteert de onderneming de volgende principes als beleid om belangenconflicten te voorkomen:
- ‘Leadership by example’
Het directiecomité en de senior managers van ons bedrijf respecteren de voornaamste waarden bij het voorkomen en beheren van belangenconflicten en implementeren dit beleid in de praktijk. Het management onthoudt zich ervan medewerkers te vragen om af te wijken van de regels van het belangenconflictenbeleid. - Interne organisatie
Matthieu Remy, CEO van easyvest, is aangesteld als verantwoordelijke voor het beheer van belangenconflicten binnen ons bedrijf. - De klant eerst
Ons bedrijf zet zich op een eerlijke en professionele manier in om de belangen van de klant te verdedigen.
Ons bedrijf en de mensen die ermee verbonden zijn, stellen het belang van de klant voorop. We zorgen er daarom nauwgezet voor dat de klantenservice getrouw, eerlijk en professioneel is. Met dit in gedachten zijn we altijd van plan klanten objectief te behandelen en het principe van non-discriminatie te respecteren. - Eén medewerker, één taak
Het management, de werknemers en de vertegenwoordigers van ons bedrijf kunnen geen of maar in beperkte mate nevenactiviteiten ontwikkelen die een reëel of potentieel belangenconflict zouden vormen voor het bedrijf van een klant. Alle nevenactiviteiten van de bovengenoemde personen moeten worden meegedeeld aan de persoon die verantwoordelijk is voor het beheer van belangenconflicten. - Opleiding en preventie
Ons bedrijf voorziet in een passende opleiding voor zijn medewerkers zodat ze volledig op de hoogte zijn van hun verantwoordelijkheden en verplichtingen en dat ze in staat zijn om belangenconflicten naar behoren te beheren. Ons bedrijf heeft hierin een duidelijk beleid. - Beloningsbeleid
Ons bedrijf definieert een adequaat beleid met betrekking tot de beloning van zijn werknemers, waarin ook wordt uitgelegd of en in welke mate geschenken en voordelen in natura kunnen worden aanvaard door ons bedrijf, zijn werknemers en aanverwante personen. - Onpartijdigheid van advies
Ons bedrijf formuleert zijn advies op basis van een raamwerk van aanbevelingen die publiekelijk op onze website zijn gedocumenteerd en geïmplementeerd in onze simulatietool. Het doel daarvan is om op onpartijdige en systematische wijze hetzelfde adviesrooster te verstrekken aan alle klanten.